Facebook Box
Zabiegi
Powiększenie piersi
Powiększenie piersi implantami – zabieg ma na celu zwiększenie objętości piersi poprzez wszczepienie implantów silikonowych. Implanty mogą mieć różną wielkość i kształt. Wyróżniamy implanty okrągłe lub naturalne jak pół kropli - anatomiczne. Ich wielkość, rodzaj i kształt dobierany jest przed zabiegiem w zależności od kształtu piersi pacjentki, budowy klatki piersiowej oraz oczekiwań pacjentki. Podczas powiększania piersi implanty umieszcza się pod mięśniem piersiowym większym - takie umiejscowienie pozwala na prawidłową pracę gruczołu piersiowego w czasie ciąży i karmienia lub nad mięśniem. Wszczepienie implantów odbywa się poprzez cięcie długości kilku centymetrów umiejscowione w fałdzie podpiersiowym, jest ono mało widoczne w normalnych warunkach. Można również wykonać wszczepienia poprzez cięcia wokół otoczki lub przez cięcia pod pachą. Zabieg trwa około 1,5 godziny.
Cel uzyskanie atrakcyjnego wyglądu piersi, przywrócenie objętości piersi po karmieniu, rekonstrukcja piersi po zabiegach ich usunięcia z powodu nowotworów
Znieczulenie ogólne
Pobyt w klinice 1 doba
Metody cięcie w dolnej części otoczki, fałdzie podpiersiowym lub pod pachą, umiejscowienie implantu pod lub nad mięśniem
Przebieg pooperacyjny usunięcie drenów w 1 dobie pooperacyjnej przed wypisem z Kliniki,
dolegliwości bólowe do 5-7 doby po zabiegu,
ograniczenie ruchów kończyn przez 2 tygodnie,
aktywność zawodowa i towarzyska od 2-3 tygodnia po zabiegu,
biustonosz elastyczny w dzień i w nocy przez 4-6 tygodni,
kontrola w 7, 14 i 28 dniu po zabiegu,
zakaz nasłoneczniania i opalania przez 2 miesiące
Możliwe powikłania krwiak, blizna, zaburzenia czucia w obrębie piersi, przemieszczenie implantu, asymetria, przykurczająca torebka łącznotkankowa
Zabiegi polepszające efekt dermabrazja blizny

Anatomia piersi

1 – Mięsień piersiowy większy
2 – Mięsień piersiowy mniejszy
3 – Tkanka tłuszczowa
4 – Tkanka gruczołowa
5 – Przewody mleczne
6 – Brodawka i otoczka
7 – Tkanka miękka włóknista
8 – Żebra

Pierś zbudowana jest z tkanki tłuszczowej, gruczołowej i włóknistej. Wewnątrz znajdują się naczynia krwionośne, przewody mleczne, tłuszcz, gruczoł i nerwy czuciowe. Pod gruczołem znajduje się mięsień piersiowy większy, który jest dużym mięśniem uczestniczącym w ruchu ramienia.